CV: Professional de la conservació-restauració, ha desenvolupat projectes per compte propi i en diverses institucions, entre les quals el Museu Nacional d'Art de Catalunya i el Museu Picasso. Va iniciar la seva activitat professional al Centre de Restauració de Béns Mobles de la Generalitat de Catalunya l'any 1982. Està especialitzada en intervencions en pintura mural realitzades en béns culturals d'interès nacional i patrimoni de la humanitat, a Catalunya, França (Abadia de Saint-Savin-sur-Gartempe), Romania (Sighisoara Bisèrica Manastirii Dominicane), becada pel Centre Internacional d'Estudis de Conservació i Restauració dels Béns Culturals (ICCROM), i Suïssa.
Es va doctorar per la Universitat de Barcelona amb la tesi: «Sant Climent de Taüll. La restauració de les pintures murals i aportacions a l'estudi del monument».
És professora associada al Departament de Conservació-Restauració de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona i membre del Grup de Recerca Conservació-Restauració del Patrimoni SGR00089.
Les darreres intervencions de restauració en les pintures murals de l'església de Sant Climent de Taüll
L'imprescindible estudi de la matèria que constitueix una obra pictòrica —previ a una intervenció de conservació i restauració—, els descobriments que es duen a terme durant els processos d'intervenció, així com l'anàlisi comparativa amb altres obres, aporten una informació essencial per comprendre el conjunt pictòric. És particularment rellevant el cas de l'església de Sant Climent de Taüll, on s'han conservat in situ escenes completes i s'han recuperat les capes pictòriques profundes a les zones arrencades. El seu estudi ha permès comprendre la metodologia d'elaboració de l'obra i la intencionalitat estètica dels seus artífexs.
Les intervencions de conservació i restauració han revelat la seqüència estratigràfica dels diferents conjunts decoratius i han descobert decoracions pictòriques que havien adornat l'església en èpoques anteriors. L'estudi posterior a la restauració, dut a terme juntament amb el Departament de Conservació-Restauració al MNAC, ha contribuït a agermanar la pintura present a l'església i la pintura arrencada i conservada al museu.